Wednesday 25 January 2012

CNY @ 2012...

Slm...ai uols...kalian semua sihatke hari ini? moga kalian berada dlm kandungan sihat sejahtera di samping orang tersayang..me??? 

Cuti raya cina tahun ni mmg agak panjang kan..ramai yang amik cuti sehari direct ari ahad ( cam aku ler tue)...hihihi...tuk pntai tmur except pahang la... n kedah lau xsilap aku laa ahad keje kan...so hari ahad ape lagi,trus amek cuti sehari.....weehoooo...!! hahhha...nmpak sgt pekerja b'wawasan' aku ni kn...ekekekke...

Tapi sepanjang cuti raya cina ni btul2 menguji kesabaranku...baru jek anak aku yg tomei tu hampir sembuh dr dmam n peny. HFMD (aiyooo...bnyinyer sungguh m'gerunkan!) mujurlah aku cpt2 bwk anas gi klinik sblum merebak lebih truk lagi....n then hubby ku lak kna demam panas...! hubbyku ni jrg sgt kna dmam..lau kna dmam or sakit,mmg terukla jwbnyer.... n dis time,his fever is too much...da worst!!!

Selera makan pun hilang...lau makan,muntah lak..aiyooo...da la bdn panas...kpala pening...disuruh pergi klinik jmpe doc pun tak mau!! degil tul..! nk lapkan kpala n badan yg panas pun xkasi...

Semalam, oleh kerana suamiku x tahan sgt panas badannya, kami pergi klinik b'dekatan...kan senang lau dengar cakap bini awal2??? hai,membebel lak aku ni...tul !! doktor lak ckp anak aku xleh duk dekat2 dgn hubby ku..dikhuatiri jangkit lak....adoyaaiiiii....bimbang jgk nie... balik klinik, trus aku ambil kain towel yg dilembapkan..trus aku lap badan ye yg panas suhunya....nasib baik dia x marah2 mcm dulu...yela mna x m'geletar bila dilapkan guna ais?? eeiii...

Moga kanda n anakanda cepat2 sembuh yek...get well soon my dear..ummi da risau bangat nih...




>>>> mau mencari buah kembang semangkuk...ni petua tradisonal orang lama2...ubat demam panas...Biasanya kita jumpa buah yang sudah kembang ini di dalam minuman lai chi kang kn...orang cakap lau kita rendam n minum air nya leh menurunkan suhu badan dan melegakan batuk yang berpanjangan...betul ke? nak try la jgk buatkan tuk cik hubby tercinta...hm ade sape2 tak yang da cuba petua ni??? plz share n comment k....TQ....

No comments:

Post a Comment

You Might Also Like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

. . .me,hiM n uS. . .

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers